Fildişi Sahilleri: Afrika’da İhracatın Altın Kapısı
Afrika Ticaret Merkezleri Kurucusu ve Bosphorus Expo Yönetim Kurulu Başkanı Utku Bengisu, NTV’de yayınlanan Uzman Bakışı programında, Fildişi Sahilleri’nin ihracatçılara sunduğu stratejik fırsatları değerlendirdi.
Fildişi Sahilleri: Stratejik Avantajlar
Afrika'ya ihracat yapmayı planlayanlar için Fildişi Sahilleri, sahip olduğu avantajlarla öne çıkıyor. Utku Bengisu, bu ülkenin Afrika'nın önemli destinasyonlarından biri olduğunu belirterek, “Fildişi Sahilleri, 30 milyonun üzerinde nüfusu ve çevresindeki Nijer, Mali, Burkina Faso, Gine, Togo, Benin gibi ülkelerle oluşturduğu yaklaşık 130 milyonluk bir hinterlanda sahip. Buraya ihracat yapan firmalar, bu geniş pazara da erişim imkanı elde ediyor. Ayrıca, ülke ekonomisini çeşitlendirmiş, uluslararası finans çevreleriyle güçlü ilişkiler kurmuş, altyapı yatırımlarına önem vermiş ve Afrika ortalamasının çok üzerinde bir otoyol ağına sahip. Bu altyapı sayesinde, büyük limanlarına gelen ürünler denize kıyısı olmayan ülkelere rahatlıkla ulaştırılabiliyor” dedi.
Dil Bariyeri ve İhracatın Anahtarı
Fildişi Sahilleri’nin en büyük şehri Abidjan’ın, Paris’ten sonra dünyada Fransızcanın en çok konuşulduğu ikinci şehir olduğuna dikkat çeken Bengisu, “Ülkeye ihracat yapmak isteyen firmaların Fransızca dil barajını aşmaları için profesyonel ve güvenilir bir ağ kurmaları şart. Ürünlerini tanıtmak isteyen firmalar, web sitelerinden broşürlerine kadar tüm materyallerini Fransızca hazırlamalı” diye ekledi.
Bengisu, bölgedeki firmalarla iletişim kurmada ve Fransızca dil bariyerini aşmada Türk firmalarına sundukları profesyonel hizmetlerden bahsederek, 4-5 Eylül 2024 tarihlerinde Fildişi Sahilleri’nde düzenlenecek ikili iş görüşmeleri organizasyonunda Türk üretici ve ihracatçıların yer alacağını hatırlattı.
Sözlerini önemli bir çağrıyla sonlandırdı: "Afrika’ya ihracat yapmayan kalmasın!"